maandag 7 februari 2011

Details debuutalbum Holy Ghost! bekend

Op 12 april zal de band Holy Ghost! zijn debuutalbum uitbrengen, welke self-titled zal zijn. De heren (met wie wij vorig jaar een interview deden, check de interview sectie!) zullen ook richting die tijd in Paradiso verschijnen, so check that out als je niet op vrijdag hoeft te werken. Het album kent tien nummers waarop onder andere Juan MacLean, Penguin Prison, The Rapture, en Michael McDonald te horen zullen zijn. Het album zal uitgebracht worden via DFA.

Twee van de tracks heten ‘Hold My Breath’ en ‘Some Children’, en die kan je goed samenpakken, want veel kinderen doen dat. Als ze hun zin niet krijgen dan zeggen ze, Ik hou mijn adem net zo lang in totdat ik mijn zin krijg HMMMMMMM. En het probleem is, als ouder, je kan zo moeilijk je kind laten stikken he? Want dan krijg je weer dat schuldgevoel, dat jij iets fouts hebt gedaan waardoor er nu een dood kind ligt blablabla. Maar misschien moeten we wel van die schuldgevoel mentaliteit af. Als iemand iets doet, is het hun verantwoordelijkheid he? Misschien zijn we in de jaren zeventig met het feminisme iets doorgeslagen in het maternalistische idee van, Oh, ik moet zorgen dat er nooit iets fout gaat, en als er iets fout gaat doordat iemand/mijn kind iets doms doet, dan is het mijn schuld. Laten we daar voor eens en altijd een mes insteken! Ga je dood omdat je jouw adem inhield omdat je jouw zin niet kreeg, dan is het jouw schuld. Dus ouders, gewoon laten doen, want ooit moeten ze toch leren dat het zo nu eenmaal niet werkt, en dan hebben de docenten op de middelbare school er ten minste geen last meer van. Want of ze hebben het geleerd, of ze zijn dood. Ook een beetje natuurlijke selectie dat.

Geen opmerkingen: