maandag 19 januari 2009

Editors nieuwe album wordt elektronischer

Editors, thuiskomend van een farce van een jaar, denkt alweer aan een nieuw album. Na The Back Room en het in 2007 uitgekomen An End Has A Start is de band alweer nieuwe nummers aan het schrijven. Volgens bassist Russell Leetch zijn ze bezig met een stuk of twintig nummers, en deze zullen allemaal elektronischer van aard zijn. De nummers zullen geluiden herbergen van oude en nieuwe stijl synth nummers. Hij haalde onder andere Depeche Mode aan als een invloed op de verandering in sound.

Het eerste wat zal moeten veranderen is het gedrag van de band op het podium. Voor een band die het van atmosfeer en “angst” moet hebben, is een gechoreografeerde act natuurlijk een doodsteek. Laat dat aan de extravagante acts over. Telkens op hetzelfde moment op je piano klimmen zorgt dat het enigszins fake aandoet. Dus schrap dat soort onzin, en misschien wordt het dan nog wel wat met die elektronische richting.

2 opmerkingen:

HelloChristian zei

Kan die het niet meer hebben van zijn stem live dan? Ik weet wel dat electroinvloeden tegenwoordig hot is, maar editors had al wel veel van zichzelf toch? Heb ze nu 2x live gezien en na 1x was het eigenlijk wel genoeg. Ben benieuwd wat ze ervan maken. Komt het voor de zomer uit?

Stef zei

Volgens mij is het plan dat ze in April of zo gaan opnemen in de studio, maar verder is er nog weinig bekend over hoe en wat en met wie voor zover ik weet. Wat ik jammer vond aan de live show van Editors is dat het zo gechoreografeerd was, ipv gewoon emotie. Ik ben benieuwd wat ze met het derde album doen, ik hoop dat een extra impuls ze goed doet.