donderdag 28 januari 2010

Nieuw Battles album aankomend

De band Battles zal dit jaar een nieuw album uitbrengen. Dit zal hun debuutalbum Mirrored opvolgen dat werd uitgebracht in 2007. Om wat meer geld te verdienen heeft Battles hun muziek uitgeleend voor gebruik aan bijvoorbeeld Audi voor een reclame en aan de film Big Fan, geregisseerd door Robert D. Siegel. Het is een voorbeeld van hoe in deze tijden geld te verdienen naast albumverkoop. Also, ik ben het niet geheel eens met de mening dat dit “selling out” is als je jouw muziek voor bijvoorbeeld reclame laat gebruiken (hoewel ik ook slightly annoyed zou zijn als ik een deal aan het sluiten was met White Castle en mijn US label geeft de muziek aan McDonalds…)

Dave Konopka van de band heeft tegenover NME verklaard dat ze in New York aan het werken zijn aan het nieuwe album, en dat de band een fijn vernaaid pandje heeft weten te vinden. ““Where we are is really seedy. It reminds me of old school Midnight Cowboy-era New York.” Midnight Cowboy zijnde de 1969 film van John Schlesinger met Jon Voight die een mannelijke hoer speelt, het doet met up market vrouwen, zich laat pijpen door niets betalende mannen, verkracht is door een groep jongens in zijn jeugd, en naar feestjes gaat met drugs en Andy Warhol iconen. En voor de mensen die denken, oh, ik kijk niet naar de Oscars, altijd die brave keuzes en prijzen geven aan brave liefdesromances als Titanic, ja, deze film won Best Picture, Best Director, Best Script en was genomineerd voor beide leads (Jon Voight en Dustin Hoffman, dus over splitting the votes gesproken eh), editing, en supporting actress (Hugh A. Robertson en Syliva Miles respectively).

Geen opmerkingen: