woensdag 18 februari 2009

Nummer van Yeah Yeah Yeahs lekt

Het kon natuurlijk niet lang duren voordat er iets zou lekken van het nieuwe album van de Yeah Yeah Yeahs. Dat album, uit in april en hetend It’s Blitz, is één van de meest in het oog springende releases van dit jaar. De band uit Amerika wordt gefront door Karen O, en bestaat verder uit drummer Brian Chase, en gitarist Nick Zinner.

Hoewel, gitarist, in dit nieuwe nummer staat de heer Zinner vooral achter de synth zo te horen. De transformatie van Fever to Tell naar Show Your Bones verraadde al dat de band niet bang is om voor het avontuur te kiezen. Na Show Your Bones kwam dan weer Is Is, wat veel ruiger was dan alles wat op Show Your Bones stond. En nu dit nummer, ‘Zero’, wat zeer synthy is. Het is meer pop, met Karen O’s aparte stem erover. Je kan het nummer hier luisteren: http://www.box.net/shared/static/euguasuvla.mp3 Het is overigens lage kwaliteit. Ik hou er wel van, maar ik hou ook van de ruige sound van Is Is. Waarschijnlijk hou ik gewoon van de band dan. Maar ik vind dit zeer interessant, en het verhoogt alleen maar mijn interesse in het album

Overigens zal de band in april ook nog Nederland aandoen. Aankomende zaterdag zullen de kaartjes in de verkoop gaan voor hun concert op 29 april in Paradiso.

Geen opmerkingen: