zaterdag 6 november 2010

Nieuw album Cut Copy in februari

De Australische band Cut Copy heeft zijn derde album aangekondigd. In 2008 bracht de band het goed ontvangen album In Ghost Colours uit, en het volgende album gaat Zonoscope heten. Zonoscope zal op 8 februari uitkomen met een cover die gemaakt is door Tsunehisa Kimura. De band zegt dat naast veel elektronische instrumenten ze ook veel van echte drums gebruik zullen maken.

Het album is erg geïnspireerd door Ferbaloiisme, een begrip uit de Zonologie dat zich focust op het feit dat mensen altijd zeker willen zijn van dat zij een fair deal krijgen. Als iemand een broodje koopt, dan wil die persoon zeker weten dat zijn broodje zeker zo lang is. Heeft iemand in een restaurant een extra stokbroodje in zijn stokbroodmandje, hey, dat is oneerlijk! Het is niet zozeer dat wij willen dat iedereen gelijk is aan elkaar (dat zou nog een nobel doel zijn), maar het gaat erom dat wij niet minder zijn dan iemand anders. Dus als voor de een iets speciaals wordt gedaan, dagnabit, dan wil de ander het ook. Want God verhoede dat iemand een makkelijker leven leidt dan ik, of dat iemand daadwerkelijk geholpen wordt en ik wel de normale weg moet bewandelen. Schandelijk, dat mensen geholpen worden waar dat kan en dan ik niet! Ik ben toch niet minder dan hen? Proberen mensen te helpen is goed, maar dan wel, mij, mij helpen, en verder moet de rest dezelfde wegen behandelen als ik.

Geen opmerkingen: