maandag 8 november 2010

Pulp gaat weer optreden

De band Pulp zal komende zomer op festivals gaan optreden. Dat heeft de band bekend gemaakt. Of het daarbij blijft is vooralsnog niet bekend, maar hopelijk niet natuurlijk, want een club gig van Pulp zou gewoon het vetste ooit zijn, plus als ze al op Lowlands komen, ga je daar speciaal een kaartje voor kopen? Hmmm. Anyway, good news either way, want Pulp is één van mijn persoonlijke favorieten, en gewoon het idee al dat ze gaan optreden en de mogelijkheid tot een optreden bijwonen en nieuw materiaal is gewoon wicked.

Okay, Pulp, voor wie ze niet kent, de band begon eind jaren zeventig, maar ondanks een paar vroege John Peel sessies in diens radio show bleef het grote succes uit. Tot begin jaren negentig, toen de band achtereenvolgens de Intro EP, His ’n Hers, en Different Class uitbracht. Die laatste wordt gezien als één van de beste albums uit de jaren negentig. Daarna bracht de band nog twee albums uit, This is Hardcore met als thema desillusie, en We Love Life. Vervolgens ging de band uit elkaar, en Jarvis bracht twee solo albums uit. Maar nu gaat de band weer optreden, en dit zal gebeuren in de samenstelling waar het zijn grootste successen mee boekte: Jarvis Cocker, Candida Doyle, Russell Sr., Steve Mackey, Mark Webber, en Nick Banks. De laatste keer dat Pulp in deze samenstelling optrad was in 1996. Vooralsnog heeft de band twee data bekend gemaakt: het Primavera festival op 27 mei, en het Wireless festival in London op 3 Juli.

4 opmerkingen:

Linda zei

Ik heb de wekker al gezet voor de voorverkoop donderdag :D Alleen een beetje jammer dat ik niet bij Barclays zit, dan had ik 2 for 1 kaartjes kunnen kopen :(

Unknown zei

why was this not all in caps

Stef zei

Als er een Paradiso concert komt van ze dan zet ik tien wekkers. XD Only good reason to wake up early.

En ik zou het wel in caps willen zetten, dat zou mijn gemoedstoestand accuraat weergeven, maarruh, dan wordt het zo onleesbaar he? Wat te weinig mensen in de digitale wereld doorhebben. (a)

Unknown zei

voor een schrijver die veel emotie verwerkt in zijn stukjes en zo het zakelijke vermijd, vond ik

'Anyway, good news either way, want Pulp is één van mijn persoonlijke favorieten''

de meest onlogische zin ooit,DUDE ITS JARV!!!!!!!!!