zaterdag 12 december 2009

Fact Magazine onthult hun beste albums van 2009

Eén van mijn favoriete websites, by far, is Fact Magazine. En deze website heeft zijn top 40 van het jaar bekend gemaakt, en hier staan altijd albums in die nieuw voor mij zijn, of nou juist mij de verificatie geven van, ja, zie je wel, ik ben niet de enige die het een goed album vind. Uiteraard staan er ook albums in waarvan je denkt, echt?, maar de lijst voelt nooit geforceerd aan, en wat erin staat is gedurende heel het jaar geprezen.

Dus wie staat er op één? Dat is het debuutalbum van The XX. De rest van de top 5 is Telepathe (2), Omar-S (3), Cold Cave (4) en Discovery (5). Ook door contributors van deze site is het Cold Cave album herhaaldelijk geprezen. Daarentegen snapt niemand hier waarom Discovery (aka he of Ra Ra Riot with him of Vampire Weekend) erop staat, maar dat is het interessante van lijstjes, verschillende perspectieven. Op 6 van hun eindejaarslijstje staat dan weer mijn persoonlijke favoriet van het eerste half jaar, Circlesquare met het album Songs About Dancing and Drugs. Hell yeah.

Voor de hele lijst, en in mijn geval een bakje tips om uit te checken (waar eindejaarslijstjes uiteindelijk ook nuttig voor zijn), kijk op: http://www.factmagazine.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=4134&Itemid=103&limit=1&limitstart=6

Geen opmerkingen: