woensdag 24 februari 2010

Album Foals uit op 10 mei

Het tweede album van Foals zal op 10 mei uitkomen. Dit heeft de band aangekondigd. Het album zal Total Life Forever heten, maar dat klinkt nogal limiterend in mijn oren. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met John Magitz, die een dubbelleven leidt waarin hij overdag een karakter is in een toneelstuk van Chekhov en in het nachtelijk leven bakt hij brood. Daar moet hij zeer voorzichtig mee omgaan, want karakters uit Chekhov toneelstukken zouden neerkijken op een broodbakker, maar het is nu eenmaal zijn lust en zijn leven. Dus dit zou zijn totale leven zijn, maar wat als hij zijn dubbelleven wil opgeven, en trots wil zijn op zijn nachtelijke escapades en luidkeels wil roepen, ik ben broodbakker, en het Chekhov toneelstuk wil verlaten? Dan zou hij dus de helft van zijn totale leven achter zich laten, maar dan heeft hij geen totaal leven meer forever. Of is totaal leven een vloeiend begrip en past deze zich aan de omstandigheden aan? Maar is dan niet elk leven een totaal leven? Behalve als je geen poes hebt natuurlijk, geen enkel leven is een totaal leven zonder een poes, maar goed, dat spreekt voor zich.

Dit album zal de opvolger worden van Antidotes, wat het debuutalbum was van de band. Het zal worden uitgebracht via MMX. Mensen in Nederland kunnen alvast een voorproefje nemen een maand voordat het album uitkomt, want de band zal op 14 april in Paradiso staan.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Laten we hopen dat de derde keer paradiso vooral als de eerste keer zal zijn, zonder ongepaste stageinvasions of overdaad aan falende H&M scenesterkids die [nog] niet kunnen dansen, ze hebben 't iig in zich top5 van 2010 qua livegigs te halen.

Stef zei

He, nou ja, ik ben sowieso nooit van massa stage invasions geweest, misschien dat ik de noodzaak ooit vind als ik naar een grunge gig ga of zo. XD Ben benieuwd hoe het nieuwe materiaal klinkt (en naar de prijs...), maar hopelijk zie ik je daar and we'll find out. ^^