dinsdag 6 april 2010

The Books brengt album uit in juli

The Books zal in juli een nieuw album uitbrengen. Het is pas de eerste LP van de heren sinds 2005, toen ze Lost + Safe uitbrachten. Het nieuwe album zal The Way Out heten, wat leuk en aardig is, de way out vinden, maar dan blijft iedereen alsnog bij de heg van de buren staan. Want wie durft daar nou voorbij? Buiten het gezichtsveld van wat je altijd ziet vanuit je raam? Beetje eng, nietwaar? Wie weet wat je daar allemaal kan tegenkomen, en wie zegt dat het hek überhaupt open gaat van je tuin? Heb je ‘m ooit open zien gaan? De post komt, aye, maar ik ben altijd te laat, en hoezeer ik ook ren, de postbode is altijd buiten mijn tuin, nooit zie ik hem in mijn tuin. Dus de way out weten is leuk, maar misschien moeten we maar binnen blijven?

Binnen blijven is iets wat The Books ook al tijden doen. Sporadisch treden de heren op. Maar het nieuwe album zal toch in juli uitkomen via het label Temporary Residence. Laat vorig jaar heeft de band het album opgenomen.

Geen opmerkingen: