woensdag 21 april 2010

De Affaire maakt eerste namen bekend met Los Campesinos!, Gold Panda, e.a.

Okay okay okay, dus onzer aller Linda Wijlaars (als in, de persoon van wie alle Londen pieces komen op het moment en een vaste factor in de Crazy Zany Radio Column) mailde mij lange tijd terug met, ik sprak met Gareth, en zei, je moet naar Nijmegen komen de Valkhof Affaire, en Gareth zei, dat zou leuk zijn, ik heb nog geen NEC shirt.

Dus ik lig dubbel nu.

Ik zeg niet dat het haar gelukt is Los Campesinos! naar de Affaire te krijgen, maar het maakt in ieder geval een leuke anekdote voor de zomerdagen in juli wanneer de Affaire plaatsvindt. Naast Los Campesinos! behoren ook tot de eerste batch bands: Gold Panda (vanavond als voorprogramma van Caribou in Paradiso), Post War Years (door ons geïnterviewd in, like, 2008), Toro Y Moi, Fucked Up, Holly Miranda, And So I Watch You From Afar, Errors, Dungen, Astra, Automatic Sam (locals), Gosta Berlings Saga, Junip, Monotonix, The Middle East, Shearwater, Shining, Schlachthofbronx, en Mayor Hawthorne & The County. Not too shabby voor een gratis festival me thinks. Nu nog Cut Copy stelen van Noodlanding diezelfde week (you can do it!) en geen regen als vorig jaar (like, oh my God!) en IKRS is van de partij (hoewel, wij wonen hier, wij zijn er sowieso, but you know what I mean!).


En nu we toch aan het tippen zijn, Holy Ghost! start die week een live tour door Europa, maar dit is niet zozeer een tip voor De Affaire als voor, zeg maar, elke programmeur, want ik wil ze zien dagnabit!

5 opmerkingen:

Linda zei

Ik zie Holy Ghost! vrijdag (if everything is working out volcano-wise that is). Shall I try to work my magic again?

Stef zei

Ik zal positieve energie sturen op vrijdag voor deze missie van groot belang. XD

Linda zei

Never mind, they've cancelled. Damn you Eyjafjallajokull!

Stef zei

XD Volgens mij staan ze in de week van de Affaire in Londen though als live band (ipv als DJs), maar I guess dat jij dan hier bent?

Linda zei

Yup, als het goed is wel. Ik kan natuurlijk niet achter blijven na eigenhandig de line-up te hebben bepaald.