zaterdag 17 juli 2010

David Byrne maakt soundtrack voor film

David Byrne, de voormalig frontman van de Talking Heads, heeft zich gestort op nog maar eens een project. Hij zal de nieuwe film van Paolo Sorentino van een soundtrack voorzien. Deze film heeft de titel – are you ready for this? – This Must Be The Place. En als dat geen verwijzing is naar het Talking Heads nummer dan weet ik het ook niet meer. Geen analytische skills voor nodig dacht ik zo. De film kent als hoofdrolspelers Sean Penn en Frances McDormand.

De film gaat over een middle-aged rock star, gespeeld door Sean Penn, die vervolgens zo rijk is en verveeld raakt dat hij op zoek gaat naar de in Amerika wonende ex-Nazi die zijn vader’s executie heeft volbracht. Want, zoals iedereen weet, is er geen beter motief om de moordenaar van je vader op te zoeken dan verveling. Want an sich maakt het niet zoveel uit, maar als je jezelf verveelt, dan denk je, hmm, die ga ik eens opzoeken, ja. “Heb je nog een vader?” “Nee, die is ooit omgekomen bij een executie. Ik vraag me weleens af, wie zou de man zijn die mijn vader heeft omgebracht. Ik denk, de volgende keer dat ik me verveel, g-g-g-giddy-up, dan ga ik het eens uitzoeken hoor.”

Overigens is Sean Penn al een keer voor een Oscar genomineerd geweest voor het spelen van een in crisis zijnde muzikant. Dit voor zijn rol in Woody Allen’s Sweet and Lowdown uit 1999. Sindsdien heeft Penn ook tweemaal het beeldje daadwerkelijk gewonnen. Eentje voor zijn rol in Mystic River, de ander voor het spelen van de gay rights activist Harvey Milk in de film Milk.

Geen opmerkingen: