zaterdag 17 juli 2010

Jarvis op album Discodeine

Jarvis Cocker zal te horen zijn op het nieuw uit te komen album van Discodeine, een band bestaande uit Pilooski, Pentile, en Marszewski. Naast Jarvis zal ook Matias Aguoyo erop te horen zijn. Je zal hem kunnen vinden op de nieuwe single ‘Singular’, om welke recentelijk een EP is gebouwd. Ook Baxter Dury, de zoon van Ian Dury, zal acte de presence geven.

En je zou zeggen, Singular, dat is toch wel duidelijk, wanneer iets singular is he? Maar denk maar in, in het Amerikaans, de New York Yankees are the World Champions! In het Nederlands, FC Twente is kampioen. Door dit linguïstische geneuzel kwam Leon Dalemans ooit in de problemen, want hij dacht, ik ben slim, ik vorm met mijn kat een team, en hoef dan alleen maar één kaartje te betalen. Dit legde hij dus voor aan de mevrouw achter de balie, een team is enkelvoud, ik ben een team met mijn poes, dus ik hoef maar één kaartje te betalen. De vrouw, die een lange nacht had gehad want haar ex kwam langs, ya-da-ya-da-ya-da, ze is nu erg moe, dacht verdorie, moet ik nog ruzie gaan maken ook hier. Toen zag ze het vervoersbewijs, daar stond Texas op, en zij dacht, mooi, laat hem die truc daar nog maar een keer doen. Dus ze liet hem door, hij stapte in Texas uit, werd gevraagd of hij voor zijn poezebeest een kaartje had, hij zei nee, ik en de kater vormen een team, en een team is enkelvoud. De douane zei, nee, nee niet echt, en rekende hem het kaartje en een boete toe. En ergens zat een medewerkster van Schiphol achter haar bureau hard te lachen.

Geen opmerkingen: