zaterdag 26 juni 2010

Bjork en Dirty Projectors maken album ten behoeve van National Geographic

Bjork en de band Dirty Projectors (die binnenkort in Tivoli zullen staan) hebben afgelopen april een EP van twintig minuten opgenomen. Deze EP zal op 30 juni self-released worden op een digitale manier, en de opbrengsten zullen gaan naar National Geographic. Het album heet Mount Wittenberg Orca, en het project is opgezet door Stereogum schrijver Brandon Stosuy.

Persoonlijk heb ik minder met natuur dan anderen waarschijnlijk. Insecten vind ik walgelijk, sommige zee en vogel creaturen ook (ondanks een recent media offensief voor een positiever imago van de duif, en dan ook nog zeggen dat Woody Allen één van de hoofdschuldige is van het negatieve beeld dat mensen hebben van dat beest! Nou ja zeg). Ik ben het eigenlijk met Stephen Fry eens, die voor één van zijn programma’s op zoek ging naar bedreigde diersoorten en toen iets zei van, en ik parafraseer nu, ik vind sommige dieren prachtig, maar in de jungle is het maar niets. Ik zou ze waarschijnlijk vaker bezoeken als ze in het appartement boven mij woonden.

Geen opmerkingen: