zaterdag 26 juni 2010

Royksopp bereidt instrumentaal album voor

Het duo Royksopp gaat na het album Junior nu komen met het album Senior. Waar het eerdere album zich nog kenmerkte door de in grote getale aanwezigen vrouwelijke zangeressen zal dit album voornamelijk instrumentaal zijn. En ook een stuk donkerder dan het poppy vorige album dat in 2009 uitkwam. Het album van de Noren zal op 14 september uitkomen via Wall of Sound/Astralwerks.

Het album zal openen met de track ‘… and the Forest Began to Sing’, iets wat weleens gebeurt, en wat niet altijd goed afloopt. Zo liep Ricardo Devendeinz ooit door het bos toen deze begon te zingen. Maar wat wij “goed” zingen vinden komt niet geheel overeen met hoe bossen zingen. Maar zij vinden hoe zij zingen nou juist getuigen van virtuositeit. Devendeinz, echter, vond het kattengejank. Het bos begon te bulderen, en Devendeinz zei, ja, maar het is gewoon niet goed! “Het is!?”, kraaide het bos, “Wie zegt dat wat jij goed vindt goed is? Ik heb wat jij luistert weleens gehoord, en ik noem het niet goed. Sterker nog, ik vind het nauwelijks zingen.” Devendeinz wilde vervolgens zeggen, nee, dat wat jij doet is Pavarotti waardig, maar het bos bulderde Nee, genoeg! en slokte Devendeinz op. Soms moet je jezelf ook realiseren, okay, dit is mijn mening, maar ik wordt omringd door boze bomen.

Geen opmerkingen: