woensdag 30 juni 2010

Interpol openbaart tracklist

De band Interpol heeft zijn cover en tracklist bekend gemaakt. De cover is het logo van de band wat uit elkaar spat, misschien om de obvious reasons omdat je jezelf kan afvragen in hoeverre Interpol het originele Interpol nog is. Ook heeft het de tracklist bekend gemaakt, en op het album zullen tien nummers staan, waaronder de recente single ‘Lights’.

Een andere track heet ‘Memory Serves’, een fragment uit de vaak gebruikte Engelse zin “If memory serves me correctly…”, oftewel, als mijn geheugen mij goed dient, dan dit of dit of dit. De vraag is natuurlijk, wanneer dient jouw geheugen je goed? Want als je bijvoorbeeld een punt wilt maken dan ben je soms niet gebaat bij een objectieve herinnering, maar bij een herinnering die meer past bij hetgeen waar jij voor staat. Anders krijg je de hele tijd, zeg Jan, we waren twee jaar geleden toch in Amersfoort? Nee, he, nee toch. Nee, if memory serves me correctly… oh nee, wacht, nee, jij hebt gelijk ja. En wie wil dat nou? Dus als jouw geheugen je op een juiste manier dient, moet deze dan de objectieve waarheid herinneren, of nou juist je karakter goed lezen en denken, oh nee, dit is de herinnering die hij eigenlijk wilt doorkrijgen, dus ik geef ‘m deze maar? Wat eigenlijk nog moeilijker is ook, dus mocht dat het geval zijn dan mag hij wel extra uurtjes Brain Training krijgen vind ik, ja. Vinden ze ontspannend.

Geen opmerkingen: