woensdag 23 juni 2010

The Hundred in the Hands maakt album details bekend

Het duo The Hundred in the Hands, wat op De Affaire te zien zal zijn over een paar weken, is druk bezig met de laatste hand te leggen aan het debuutalbum. In de herfst zal dit album uitkomen via Warp. De band heeft nauw samengewerkt met onder andere IKRS favourite Jacques Renault. Het album, welke self-titled zal zijn, kent elf tracks.

Eén van de tracks heet ‘Last City’, en dit kreeg Ludo Ropowitz te horen van een orakel, dat Milaan de laatste stad zou zijn die hij ooit zou bezoeken! Dus Ropowitz dacht, oh ,leuk, daar ga ik heen. Franz Kafka, een goede vriend van hem, vond dit nogal sinister klinken, en zei tegen Ropowitz, zou je dat nou wel doen? Maar de enthousiaste Ropowitz zei, natuurlijk, het is de laatste stad die ik ooit zal bezoeken! Dus als ik er nu heen ga kan ik fijn settelen daar en zo. Kafka dacht, oh ja, dat kan natuurlijk ook. He, ik moet ook niet altijd denken dat alleen mijn interpretatie de juiste is. Dus zei hij, ga maar, ik help pakken. Er zat echter niets in de koffer helpend tegen het vallend aambeeld wat van vier hoog naar beneden kwam suizen.

Geen opmerkingen: