maandag 23 maart 2009

Lindstrom en Prins Thomas gaan weer samenwerken

Hans-Peter Lindstrom en Prins Thomas gaan hun tweede album samen opnemen. Hun eerste samenwerkingsverband gaf de wereld het space disco album Lindstrom and Prins Thomas. Dit keer zal het album, hoe inventief, II heten. Deze zal op 26 mei uitkomen. Prins Thomas, oftewel Thomas Moen Hermansen, en Lindstrom zijn twee Noorse producers. Sinds het debuut van het duo is vooral Lindstrom in achting gestegen. Het meest recente album van de Noorse euro-disco producer, Where You Go I Go Too, kreeg van het vermaarde Pitchfork een 8.6. Het eerste album van dit duo kreeg- oh de ironie!- het omgekeerde cijfer.

Prins Thomas houdt er een iets meer bescheiden groei op na. Hij is de man waar iedereen naartoe gaat als ze een remix willen die een beetje spacey of gay disco aandoet. Ook Lindstrom doet de nodige remixes. Op zijn CV staan onder andere remixes voor LCD Soundsystem, Franz Ferdinand, The Juan MacLean, en Annie.


Tracklist:
01. Cisco
02. Rothaus
03. For Ett Slikk Og Ingenting
04. Rett Paa
05. Skal Vi Proeve Naa?
06. Gudene Vet + Snutt
07. Note I Love You + 100
08. Flue Paa Veggen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gay disco? xD... Laat ik nou zowat alle Prins Thomas Diskomiks-en van de afgelopen 7 jaar op m'n comp hebben staan. Goh, van die appel en die boom dan, niet?

Stef zei

Ik had niet anders verwacht van je. :P Ik ben dan weer meer van Lindstrom, verschil moet er zijn he. XD

Ik had ooit bijna Lindstrom in een mixtape hier verwerkt, toen ik werd overruled door iemand... :P