Track van de week!
‘Ok’ van The Invisible
Beginnend met een heerlijk baslijntje, dit is een charmant nummer met een soort van zomerse feel, geholpen door de lichte gitaar touches erdoor. “She’s the one that makes everything okay,” zingt zanger Okumu, en dat doet dit nummer zeker. De vrouwelijke back-up vocalen helpen de fluisterige Okumu een handje op dit luchtige nummer van het debuutalbum van de Engelse band. Catchy en, stiekem, briljant. Op Motel Mozaique staan ze in de kelder (letterlijk, kelder) van Watt, als je toch staat te wachten voor Royksopp…
http://beta.sling.com/video/show/106531/09/Lastfm%2FPresents-The-Invisible-perf
Beginnend met een heerlijk baslijntje, dit is een charmant nummer met een soort van zomerse feel, geholpen door de lichte gitaar touches erdoor. “She’s the one that makes everything okay,” zingt zanger Okumu, en dat doet dit nummer zeker. De vrouwelijke back-up vocalen helpen de fluisterige Okumu een handje op dit luchtige nummer van het debuutalbum van de Engelse band. Catchy en, stiekem, briljant. Op Motel Mozaique staan ze in de kelder (letterlijk, kelder) van Watt, als je toch staat te wachten voor Royksopp…
http://beta.sling.com/video/show/106531/09/Lastfm%2FPresents-The-Invisible-perf
(Sorry voor de advertentie die je eerst krijgt, daar kan ik helaas niets aan doen.)
‘Feed the Horse’ van Fagget Fairys
Een aantal blogs vallen over elkaar heen om dit nummer te prijzen. En zoals altijd is het mooi als er af en toe een tegenstem opduikt, in dit geval eventjes in mijn persoontje. Het refrein vind ik persoonlijk zelfs vrij irritant, met twee weinig zingende vrouwen die herhaaldelijk pleiten to “feed the horse a yum-yum”. En het is ook niet dat ik het lesbische thema erg vind, het is meer dat de geilheid in hoger aanzien staat dan de beat of de zang. Als gezegd, dit lijkt niet de consensus mening, dus kijk vooral zelf.
http://hypem.com/search/feed%20the%20horse%20fagget%20fairys%20(original%20mix)/1/
‘Wraithlike’ van Maximo Park
Misschien net wat teveel Maximo Park? Hoewel het vintage Maximo Park is met al de elementen die we van ze gewend zijn, gaat het toch mis. Het lijkt wel alsof er iets op dubbele snelheid aan het afspelen is zonder dat het het nummer daadwerkelijk de kracht geeft van een snel uit-je-dak-gaan nummer. De sirene door het nummer heen geeft het ook niet de synth/electro touch die de band waarschijnlijk voor ogen had.
http://hypem.com/track/774436/Maximo+Park-Wraithlike
‘Hey You Guys’ van Circlesquare (The Juan MacLean remix)
Twee van de beste artiesten tot nu toe dit jaar, The Juan MacLean’s nieuwe album is onofficieel heerlijk, terwijl die van Circlesquare officeel al geweldig is. In de IKRS recensie stond hoe goed Circlesquare de teugels strak hield. Dit nummer, van origine, was ook slow burner, heerlijk sfeervol. Laat het maar aan John MacLean over om er een dansbare track van te maken. Contrasterende stijlen, maar het werkt goed genoeg, hoewel we van een samenspanning van de hottest guys van 2009 misschien nog meer grootsheid hadden verwacht.
http://hypem.com/search/hey%20you%20guys%20juan%20maclean/1/
‘The Replacements’ van Art Brut
Is er niet een regel dat zo gauw je nummers gaat maken over touren of over de staat van andere bands, dat je het een beetje aan het verliezen bent? In ieder geval is dit nummer weinig inspiratievol. De gitaar riffs zijn simpel, en het nummer doet onder voor eerdere meer catchy nummers van de band. In het nummer probeert Eddie Argos andere bands van “faken” te beschuldigen terwijl natuurlijk zijn band ontzettend puur is. Het enige leuke aan dit nummer is dat “the replacements”, naast dat het woord “vervangers’ betekent, ook een underground rock band uit Amerika was in de jaren tachtig. “How have I only just found out about The Replacements, some of them, are nearly as old as my parents!” Nice, maar ook het enige dat het nummer een greintje flair geeft.
http://hypem.com/search/art%20brut%20the%20replacements/1/
‘Fences’ van Phoenix
Zingen ze nu “dancers in the rhye?” Of toch gewoon de titel van dat overbekende boek? Hoe dan ook, na het originele nummer ‘1901’ was ik enigszins sceptisch, maar dit nummer stemt mij dan weer positief. Het heeft een dromerige kwaliteit, niet zo up-tempo als sommige andere nummers op het album Wolfgang Amadeus Phoenix. En de gitaren nemen echt plaats op de achterbank op dit nummer, gestuurd door de stemmen en de lichte funk onder het nummer door. Sterk.
http://hypem.com/track/773836/Phoenix-Fences
‘Vulture’ van Patrick Wolf
Van het nieuwe album The Bachelor. Weinig zachtaardige drums en electronics beginnen het nummer, en die elementen blijven het nummer drijven ook als Wolf begint te zingen. Wolf in interviews zei dat hij de beat gestuurd kreeg toen hij in L.A. was, en in die week participeerde hij blijkbaar in “dodgy satanic sex games”. Het nummer klinkt ook donker, en Wolf zelf klinkt duister. “It’s a hard lesson, let me leaaaaarrrrrn,” kreunt hij. “D-d-d-d-dead meat” en “suicide motel” zijn andere fragmenten uit dit nummer, wat de woorden “Mother don’t you worry” toch enigszins in een juxtapositie plaatst. De extravagante Wolf slaat weer toe. De single zal officieel op de 20ste van april uitkomen.
http://hypem.com/track/775648/Patrick+Wolf+-+Vulture
‘Feed the Horse’ van Fagget Fairys
Een aantal blogs vallen over elkaar heen om dit nummer te prijzen. En zoals altijd is het mooi als er af en toe een tegenstem opduikt, in dit geval eventjes in mijn persoontje. Het refrein vind ik persoonlijk zelfs vrij irritant, met twee weinig zingende vrouwen die herhaaldelijk pleiten to “feed the horse a yum-yum”. En het is ook niet dat ik het lesbische thema erg vind, het is meer dat de geilheid in hoger aanzien staat dan de beat of de zang. Als gezegd, dit lijkt niet de consensus mening, dus kijk vooral zelf.
http://hypem.com/search/feed%20the%20horse%20fagget%20fairys%20(original%20mix)/1/
‘Wraithlike’ van Maximo Park
Misschien net wat teveel Maximo Park? Hoewel het vintage Maximo Park is met al de elementen die we van ze gewend zijn, gaat het toch mis. Het lijkt wel alsof er iets op dubbele snelheid aan het afspelen is zonder dat het het nummer daadwerkelijk de kracht geeft van een snel uit-je-dak-gaan nummer. De sirene door het nummer heen geeft het ook niet de synth/electro touch die de band waarschijnlijk voor ogen had.
http://hypem.com/track/774436/Maximo+Park-Wraithlike
‘Hey You Guys’ van Circlesquare (The Juan MacLean remix)
Twee van de beste artiesten tot nu toe dit jaar, The Juan MacLean’s nieuwe album is onofficieel heerlijk, terwijl die van Circlesquare officeel al geweldig is. In de IKRS recensie stond hoe goed Circlesquare de teugels strak hield. Dit nummer, van origine, was ook slow burner, heerlijk sfeervol. Laat het maar aan John MacLean over om er een dansbare track van te maken. Contrasterende stijlen, maar het werkt goed genoeg, hoewel we van een samenspanning van de hottest guys van 2009 misschien nog meer grootsheid hadden verwacht.
http://hypem.com/search/hey%20you%20guys%20juan%20maclean/1/
‘The Replacements’ van Art Brut
Is er niet een regel dat zo gauw je nummers gaat maken over touren of over de staat van andere bands, dat je het een beetje aan het verliezen bent? In ieder geval is dit nummer weinig inspiratievol. De gitaar riffs zijn simpel, en het nummer doet onder voor eerdere meer catchy nummers van de band. In het nummer probeert Eddie Argos andere bands van “faken” te beschuldigen terwijl natuurlijk zijn band ontzettend puur is. Het enige leuke aan dit nummer is dat “the replacements”, naast dat het woord “vervangers’ betekent, ook een underground rock band uit Amerika was in de jaren tachtig. “How have I only just found out about The Replacements, some of them, are nearly as old as my parents!” Nice, maar ook het enige dat het nummer een greintje flair geeft.
http://hypem.com/search/art%20brut%20the%20replacements/1/
‘Fences’ van Phoenix
Zingen ze nu “dancers in the rhye?” Of toch gewoon de titel van dat overbekende boek? Hoe dan ook, na het originele nummer ‘1901’ was ik enigszins sceptisch, maar dit nummer stemt mij dan weer positief. Het heeft een dromerige kwaliteit, niet zo up-tempo als sommige andere nummers op het album Wolfgang Amadeus Phoenix. En de gitaren nemen echt plaats op de achterbank op dit nummer, gestuurd door de stemmen en de lichte funk onder het nummer door. Sterk.
http://hypem.com/track/773836/Phoenix-Fences
‘Vulture’ van Patrick Wolf
Van het nieuwe album The Bachelor. Weinig zachtaardige drums en electronics beginnen het nummer, en die elementen blijven het nummer drijven ook als Wolf begint te zingen. Wolf in interviews zei dat hij de beat gestuurd kreeg toen hij in L.A. was, en in die week participeerde hij blijkbaar in “dodgy satanic sex games”. Het nummer klinkt ook donker, en Wolf zelf klinkt duister. “It’s a hard lesson, let me leaaaaarrrrrn,” kreunt hij. “D-d-d-d-dead meat” en “suicide motel” zijn andere fragmenten uit dit nummer, wat de woorden “Mother don’t you worry” toch enigszins in een juxtapositie plaatst. De extravagante Wolf slaat weer toe. De single zal officieel op de 20ste van april uitkomen.
http://hypem.com/track/775648/Patrick+Wolf+-+Vulture
Geen opmerkingen:
Een reactie posten