dinsdag 21 april 2009

Happy Birthday mega mix

Ik ben niet zo van verjaardagen. In ieder geval niet mijn verjaardag, want dat betekent dat ik weer een jaar ouder ben geworden, en mijn boyhood illusie dat ik Peter Pan ben is daardoor weer een stukje verder verwijdert. Wat tweevoudig erg is, want dat betekent dat ik en een boyhood illusie kwijt ben, en dat ik dus wel ouder word. Het moet niet gekker worden.

Om het toch een beetje te vieren heb ik een bijna twee uur durende mixtape gemaakt. Maar niet, zoals de andere mixtapes hier altijd, met voornamelijk nieuwe nummers zodat je allerlei nieuwe sounds kan ontdekken, maar het is een soort van DJ-set. Nu heb ik daar de hardware niet voor noch de juiste kwaliteit mp3tjes om een echte DJ-set in elkaar te zetten, maar het is gewoon twee uur lang dansbare muziek for the fun of it. Sommige zijn overbekend, sommige zijn wat obscuurdere remixes, sommige zijn oud, en sommige zijn nieuw. Hoe dan ook, het is een beetje cross-culture, met jaren negentig stuff als Chad Jackson, Franse electro, Noorse disco, Manchester klassiekers, Canadese slow dance, en het laatste nummer eindigt met twee soorten stromingen die de laatste tien jaar hebben gedefinieerd: een Britse indie band (The Rakes) in de vorm van een remix van Timothy Goldsworthy, medeoprichter UNKLE, mede eigenaar van het DFA label (LCD Soundsystem, the Juan Maclean, Holy Ghost!), producer (Cut Copy, Hercules and Love Affair) en DJ. Dus enjoy, en hopelijk dans je een beetje met me mee op mijn verjaardag. Jawel toch? Doe maar. Yup.

Crimewave – Crystal Castles (LA Riots remix) / We Are Your Friends – Justice vs. Simian / Sweet Love – James Yuill (Ruff and Jam Dub) / The Perfect Kiss – New Order / All My Friends – LCD Soundsystem / Styloroc – Pulp / Super Inuit – Holy Fuck / No Sex For Ben – The Rapture / Hey You Guys – Circlesquare (The Juan Maclean remix) / The Future Will Come – The Juan Maclean / Nasty Feel – Notorious B.I.G. vs. MGMT & Justice / Hear The Drummer Get Wicked – Chad Jackson / You Belong – Hercules and Love Affair / I Love To Move In Here – Moby (Holy Ghost! Remix) / contFixDisco – Lindstrom / Solid Gold – The Golden Filter / Golden Cage – The Whitest Boy Alive (Fred Falke remix) / Warm in the Shadows – Music Go Music / L’homme – Boy Crisis / Funplex – The B-52’s (Scissor Sisters remix) / Binary Love – The Rakes (Loving Hands remix)


Its my birthday, please dance with me- IKRS happy birthday mix.mp3 - Various

Geen opmerkingen: