vrijdag 4 september 2009

Gorillaz krijgt hulp van The Horrors

De band The Horrors zal samenwerken met Damon Albarn en co op het nieuwe album van Gorillaz, wat in 2010 zal uitkomen. De laatste keer dat er apen samenkwamen met een horror visie was in 2001: A Space Odyssey, so no pressure then. Hoewel hopelijk gaat het nummer van Albarn en consorten sneller dan de film, want het concentratievermogen van de mens is zodanig achteruitgegaan dat mijn fiets nog gerepareerd moet worden, maar niet voor zondag want dan kan ik misschien nog onder de verjaardag op zaterdag uitkomen als ik geen vervoer heb. God wat is ze dik geworden, en ik wil niet liegen. Zou ik nog chocola hebben? Dat maakt ook dik, maar ik heb getraind, en ik moet iets hebben om door die James Joyce novelle te komen. Dat stream of consciousness, dat werkt toch ook niet, wie wil er nou lezen wat iemand denkt zonder samenhang? Alleen bij Woolf was het leuk, maar zij is verknipt, en pleegde zelfmoord, dat is altijd interessant.

Albarn was blijkbaar zo onder de indruk van het nieuwe album van The Horrors dat hij ze opbelde om te vragen of ze naar de studio een keer wilden komen. Dat deden ze, en ze vonden dat Gorillaz muzikaal op eenzelfde plek was als zij, en dat een samenwerking dus passend zou zijn. Het album van Gorillaz heeft vooralsnog de titel Plastic Beach en kent ook een bijdrage van De La Soul. Albarn zal ook een remix maken van één van de tracks van The Horrors, ‘Whole New Way’, die op de nieuwe single zal komen te staan.

Geen opmerkingen: