woensdag 31 maart 2010

The Libertines hervormt zich

De band The Libertines is weer terug. De groep zal in de originele line-up op de Leeds en Reading festivals spelen. Geruchten over een mogelijke hereniging gingen al langer door de wandelgangen, en de band die in 2002 Up The Bracket uitbracht als debuut zal nu dus op het grote festival gaan spelen. De band is één van de vormende bands van het vorige decennia geweest volgens velen.

Persoonlijk heb ik nooit veel met de band gehad, vind ik de outings van de heren in hun bands daarna ook vrij ondermaats, en interesseert het mij dus geen kut. Daarbij vraag ik mij af of de reunie echt doorgang zal vinden, want Doherty is labiel, to say the least, en bracht dit jaar al drugs mee de rechtszaal in en is recentelijk ondervraagd over het al dan niet verstrekken van drugs aan een rijke erfgename die vervolgens stierf. Ik wil niet heel sceptisch zijn, maar om nou te zeggen dat de reünie een teken is van stabiliteit, ehhhrr, ik vraag het me af.

2 opmerkingen:

concertinfo zei

zeik niet pete doherty is een geweldig schrijfer/dichter. hij heeft een geweldige solo plaat uitgebracht dit jaar. ook heeft hij met de babyshanbles een super cd gemaakt. ga daar eens naar luisteren voordat je een oordeel velt over dingen die je op rtl boulevart hebt gezien.

Stef zei

Als in jouw mening Doherty geweldig is dan is de reunie dus goed nieuws voor je, dus ik ben blij dat jij de hernieuwde samenwerking wel kan waarderen!

Persoonlijk heb ik naar alles van The Libertines, alles van de Dirty Pretty Things, en alles van The Babyshambles geluisterd, plus ik ben een keer naar een concert van die laatste geweest. Dus ik denk niet dat mijn persoonlijke mening louter op napraten is gebaseerd.

Daarbij denk ik niet dat de content en de stijl van deze blog erg veel weg heeft van RTL Boulevard. Sterker nog, 99% zal er niet langskomen, en al helemaal niet vanuit een bepaald levens en filosofisch perspectief.