donderdag 18 juni 2009

David Lynch schrijft rock album

Is Lynch de nieuwe Warhol aan het worden? Goed, hij heeft nog geen fabriek, maar de geruchten over een ondergronds gangenstelsel gaan al enige tijd, en niemand weet nog waar deze heen leidt. De één zegt naar het huis van Bill Clinton, de ander zegt naar een vergeten melkwegstelsel ver, ver weg. In ieder geval houd ik het pas gegraven gat voor mijn huis goed in de gaten.

Lynch, na eerder mee te hebben gewerkt aan het dit jaar uitgekomen Dark Night of the Soul van Danger Mouse (him from Gnarls Barkley) en Sparklehorse (him from Sparklehorse), heeft nu teksten bijgedragen aan het album Fox Bat Strategy: A Tribute To Jaurequi. Of nou ja, “nu”, het album is blijkbaar opgenomen in een creatief moment in 1994 door Fox Bat Strategy, bestaande uit sessie muzikanten die meewerkten aan Twin Peaks van Lynch. Zanger/gitarist Jaurequi overleed in 2006. Het album zal op 30 juni uitkomen via Rykodisc en David Lynch Music Company.

Ik zou bijna willen zeggen dat het allemaal goed en aardig is maar dat hij weer snel een film moet maken, maar ik ben nog steeds bezig met de rest te begrijpen, dus hij mag er wat mij betreft de tijd voor nemen.

01 They Go Down

02 Lost on Cahuenga

03 Almost an Angel

04 Shoot the Works

05 You're the One

06 Rollin' Down With You

07 I Dream of You

Geen opmerkingen: