zaterdag 27 juni 2009

Dingen die opvielen in de week van 20 t/m 26 juni

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Een week waarin de zon scheen, meerdere dagen, voor het eerst. Waar mijn melkbleke huidje bruin werd, waar mijn hondje veel hijgde tijdens het wandelen, en waar mijn plantjes vergeelde door de hitte (Niet iedereen kan overal goed voor zijn. Zo was ik goed voor het hertogdom van Luxemburg, minder voor het graafschap. Wat het uiteindelijk geworden is weet ik niet meer, via het tunnelstelsel vluchtte ik naar Nederland, waar ik sindsdien woon met mijn hijgende hondje in mijn niet heel erg ivoren torentje op de begane grond.)

Wijn op bier geeft plezier, bier op Morrissey geeft venijn. – Morrissey stopte zijn optreden in Oslo omdat een man bier richting hem had gegooid. Hij kwam pas terug toen de man uit de venue verwijderd was.

Wat te doen als iedereen je haat? Blijkbaar krijgt Moby zoveel hate mail dat hij een tijdje een automatische mail had ingesteld die, als hij hate mail kreeg, een mailtje terugstuurde met een bedankje voor het aanmelden bij de Moby fanclub. Gna.

Je kan dingen ook te letterlijk nemen – The Killers speelt met het idee om het volgende album compleet “on the road” op te nemen. Misschien had iemand ze moeten vertellen dat toen iemand zei “hit the road” degene niet dit bedoelde…

Dirty Projectors – Zelfs de auto slaat over…

NOS kopt “Jackson honger niet te stillen”. Aantal headlines op voorpagina NOS.nl over Jackson: 10. Mijn honger is gestild.

Nuttigste wat ik deze week heb gedaan: De wasmachine gemaakt. Beat that Beckett! Alleen met je typemachinetje neuzelen bereidt je niet voor op de echte wereld, you have to learn a real trade, yeah? *Doet een zeer mannelijk dansje*

Waarom klinkt Paolo Nutini als Hank Azaria in Mad About You? “Hello Murray. Hello Murray-Antoinette. Hello Handsome Murray.”

Geen opmerkingen: