zaterdag 6 juni 2009

Dingen die opvielen in de week van 30 mei t/m 5 juni

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Of in dit geval vooral hetgeen van de dag net geweest. Of, eigenlijk, de laatste e-mail die ik ontvangen heb. Soms vind je inspiratie op een rustige plek langs een voortkabbelend beekje, soms vind je inspiratie door the hustle and bustle van het stadscentrum (als je ergens anders woont dan ik), en soms valt het in je mail. Ik prefereer het laatste, voornamelijk omdat ik dan fijn onder mijn dekens kan blijven liggen, mijn meest favoriete bezigheid. Och, kon ik ze maar altijd meenemen, maar dat is verboden op woensdagen, zaterdagen, en oneven feestdagen.

Nou… gezellig… (of waarom niemand ooit naar Rotterdam wil): Watt stuurt een mail rond:

“Graag willen wij jullie voor zaterdag 6 juni nog even op een aantal zaken attenderen.” Okay, formeel begin, maar goed, wie weet komt er een baron of zo, wel zo netjes.

“KOM OP TIJD!” Ehr… nee?

“Aangezien wij hier te maken hebben met een grote naam uit de popmuziek zijn wij genoodzaakt de veiligheidseisen aan te scherpen. Dit houdt in dat alle bezoekers volledig worden gefouilleerd…” En dat verschilt met de vorige keer dat ik in Watt was… hoe? Of zijn de Klaxons ook “een grote naam uit de popmuziek”?

Er wordt gelet op:“kettingen / scherpe objecten” - Uiteraard bij elkaar gegroepeerd, want wie herinnert zich niet de zelfmoordpoging van freule de Sade met haar parelsnoer en een stok kaarten?

geen foto apparatuur (geen enkele) – *blaft als een hondje*
vuurwerk – Niet?
wapens – Dit is anders dan bij normale concerten, waar ik altijd naar binnen mag met mijn geweer op buskruit.
dekens – Ben ik blij dat ik niet in de katholieke kerk werk… Maar serieus, dekens? Wat wil ik doen, het omdoen en Casper spelen? Het nummer ‘Asleep’ uitbeelden? Iemand masturberen en dan zodat niemand het ziet, because that’s all right then?

“Al deze genoemde zaken zijn verboden in WATT.” – J-j-ja meneer…
“Ook rugzakken, handtassen en heuptasjes zijn verboden in de zaal”- Sowieso, voor de mensen die ze anders wel in de zaal nemen, dit is sowieso moreel gezien al verboden, want het is echt vreselijk irritant.

Nou, ik heb er zin in. *zwaait vlaggetje* En wat zullen ze blij zijn als ik met mijn weekend tas kom aanzetten!

And here’s a random thought: James Murphy is bang voor Jim Carrey. Yup. En hij wordt nagewezen en in hoorafstand wordt er afgevraagd wie hij is nadat hij met Ben Stiller heeft gepraat. Sucks om anders en onbekend te zijn, doesn’t it?

A little bit of Fry and Laurie - Hugh Laurie over een mogelijk gastoptreden van Stephen Fry in de serie House, waarin hij Dr. House speelt waarin hij “a limp” heeft, oftewel met zijn been trekt: “[Stephen] did threaten to come on the show as a man with two limps.”


Slechtste eerste indruk ooit (of waarom je er verstandig aan doet om een partijregeling te maken wie er wel en niet voor de camera komt): Hans van Baalen van de VVD

Geen opmerkingen: