zaterdag 6 juni 2009

Lowlands maakt namen bekend

Pinkpop is traditioneel gezien de tijd voor nieuwe namen. Nu ben ik een man van traditie, en van sokken 98% acryl, 2% schapendoes, maar Lowlands dus blijkbaar iets minder, want de namen kwamen niet. Gister kwamen ze wel, en het bracht nou niet echt een schokgolf teweeg. Of de namen waren al bekend (La Roux, Passion Pit), of de namen zijn gewoonweg niet interessant (La Roux, Passion Pit).

Dat laatste is niet geheel waar, maar ik zet mijn vraagtekens bij het boeken van bijvoorbeeld Moke, die iedereen al duizend keer heeft kunnen zien en die om de dag te gast zijn bij Matthijs van Nieuwkerk, en om de week komen bij De Wereld Draait Door. The Maccabees, Patrick Watson, Rolo Tomassi, Dio & The Madd heb ik persoonlijk absoluut niets mee (ik ben blij voor u als ze u wel kunnen bekoren), Amsterdam Klezmer Band en Selah Sue zijn onbekend voor mij -- hoewel één van hun volgens mij mijn schoen heeft gestolen -- en dan blijft Health over.

Dus persoonlijk gezien, ehr, rampzalig, maar objectief gezien zal dit ook niet grootse volkstammen in vervoering brengen. Ik zou zeggen kom of met grote namen, of echte nieuwe bands die nog nauwelijks in Nederland hebben gespeeld maar die rondbazuinen op de blogosphere. Overigens zal La Roux ongetwijfeld mensen aan het dansen krijgen, vooral op 05 Days Off als Skream die bizar geweldige remix speelt.(voor de mensen onder die prachtige rots langs de waalkade:
http://hypem.com/#/track/763009/La+Roux+-+In+For+The+Kill+Skreams+Lets+Get+Ravey+Mix)

Geen opmerkingen: