zaterdag 29 augustus 2009

Dingen die opvielen in de week van 22 t/m 28 aug

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. En in dit geval staat die week vooral in het teken van Lowlands! Vooral omdat de rest van de week ik nog steeds ziek was door Lowlands, waardoor het zijn impact eigenlijk nog verder heeft uitgebreid dan louter het weekend, sneaky Lowlands, maar misschien ook wel het minste wat je mag verwachten als je zo’n prijs betaald, dat het toch nog enigszins een iets langer blijvende waarde heeft.

Dingen die nu eenmaal niet grappig zijn (of bona fide manieren waarop je overkomt als een ass): Brullen in iemands oor. En nee, niet tijdens het Arctic Monkeys concert, gewoon, ergens op het terrein, brullen. In iemands oor.

Brullen in mijn oor. Fuck off.

Voor de mensen die denken goddelijke rechten te hebben en later mogen aankomen in de tent en zich toch nog voor de mensen die er al staan mogen positioneren: ik deel goddelijke rechten uit, en ik kan je vertellen, jullie behoren bij mijn collega te zijn aan de andere kant van het spectrum. De lift, ergens richting midden aarde, en je weet dat je er bent als je unibrow langzaam in twee gedeeltes is geschroeid.

Nee, maar serieus, ik heb de lijst, jullie staan er niet op, so get back there! Mensen staan al uber lang braaf te wachten en kom jij met je brallerige lijf er even tussenstaan zodat ze niets meer kunnen zien.

Ik weet dat het warm is, maar uhm, ik sta liever niet te dicht op mensen die geen shirt aan hebben en met hun vochtige, bezwete rug rond mijn hoofdhoogte bungelen? Of zo?

Mocht de nationale media nog eens iets weten… (of hoe je Lowlands op z’n kop kan zetten): Ik vraag me af hoeveel mensen het hadden geweten dat Them Crooked Vultures zouden spelen als de NOS zich er niet mee zou hebben bemoeid. Nu was er een hele volksverhuizing, en stond iedereen buiten de tent.

DId I tell you by the way, drunk you’re just so blasé…

De nieuwe Editors die integraal werd gedraaid in de Plato op Lowlands is een leuk idee als 1) Editors nog credibility had en ze niet all oh-look-at-me-so-tormented-by-what-we-play om vervolgens telkens op hetzelfde moment ingestudeerd op de piano te gaan zitten waren, en 2) de Plato niet gebrekkig was aan elke vorm van zuurstof whatsoever, en alle leden van de zuurstof familie.

Hoe kan het in een tent 6 graden zijn en drie uur later 48?

On that note, hoe kunnen de toiletten op de camping zoveel smeriger zijn dan op het terrein zelf?

Knuffel van de week: voor de mensen die bij de frisdranken moesten werken met al die wespen. Awwww. *knuffel*

Geen opmerkingen: