zondag 2 augustus 2009

Dingen die opvielen in de week van 25 t/m 31 juli

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Een week die in het teken stond van het Lowlands blokkenschema, en daarom in deze column de dingen die mij verbaasde in dat blokkenschema! Nu ben ik gauw verbaasd, en zo duurde het ook lang voordat ik het concept begreep dat twee minnen plus is bij wiskunde! En hoe ik piekerde, en zuchtte, en overdacht. Toen stond ik voor het Pradahuis, as you do als je iets niet begrijpt, en kwam ik een koolhaas tegen, die met zijn superieure ruimtelijk inzicht mij duidelijk maakte dat twee minnen, fysiek gezien, daadwerkelijk een plus vormen, zolang je er maar eentje verticaal neerzet en hem zo houdt zonder te mopperen, en de andere min erin schuift. En hoe ik juichte! “Een feestmaal!”, riep ik, waarna de koolhaas werd neergeschoten, geroosterd, en opgegeten in een tijd van euforie.

Ik blijf maar niet snappen waarom Nederlandse festivals zich altijd verplicht voelen om geld uit te geven aan middelmatige Nederlandse acts puur omdat ze Nederlands zijn, in plaats daadwerkelijk iets met potentie te boeken.

Of anders is de Alpha programmering bizar slecht kwalitatief gezien. Sure, bands als White Lies en Lily Allen zijn all the rage, maar kwalitatief gezien vind ik het niet grote tent waardig. Van die marginale 3FM hype bands.

Voor mij alleen maar goed overigens, want dat beketent dat kwalitatief betere acts in kleinere tenten spelen. Grace Jones in de Grolsch? Nice.

Wow, er begint echt geen goede band voor twee uur s’ middags! Dat betekent dat er toch erg veel uren zijn te overbruggen van het nachtprogramma tot de bands. Daar gaat één plannetje.

Waar vorig jaar de Charlie vaak mijn thuis was zal het daar denk ik toch minder feest zijn dan vorig jaar.

De X-Ray daarentegen… *doet dansschoentjes aan*

Klaxons in de Bravo? Wow, en dat met teren op één album, toe maar.

Zou het niet cool zijn als er daadwerkelijk een grote comedy naam in de comedytent stond? Seinfeld of Cosby of whatever? Zo’n old school iemand die cultureel ook daadwerkelijk iets betekend heeft? Als je toch weinig grote muzieknamen boekt kan je dat net zo goed doen.

Oh ja, en het wordt een feestje!

Geen opmerkingen: