zaterdag 11 juli 2009

Dingen die opvielen in de week van 04 t/m 10 juli

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Een week die geheel langs mij heen is gegaan niet vanwege excessief drugs gebruik, niet vanwege excessief alcohol gebruik, en niet vanwege de veranderende stand van de aarde ten opzichte van Jupiter (hoewel ik heb gehoord dat de koeien minder melk geven op het moment), maar omdat mijn oren verstopt waren. Blijkbaar tast dat niet alleen je gehoor aan, maar ook je cognitief spraakgebruik (anders dan regulier spraakgebruik in de zin dat het cognitief is) en je algehele opname van alles om je heen. Nu dat is verholpen hoop ik op een zeer actieve volgende week!

Welke stereotypering wordt bevestigd (of hoe je zeker weet dat je teveel met Poofs On a Piano hebt opgetrokken): Rufus Wainwright vertelt een anecdote: “I just had those leather pants on with the bottom cut off –“, Jonathan Ross: “For access!”

Michael Jackson still making headlines. Yup. Blijkbaar is de wereld gestopt met roteren of zo…


Ik ben voetballiefhebber, ik kijk alles, en zo zag ik ook een geniaal doelpunt tegen een amateurclub van Otman Bakkal na een briljant steekpassje van Stef Nijland. Hoe snel je me toch ook blij kan maken.

Overigens ben ik wel in denial dat er ergens in de wereld gefietst wordt op het moment…

Wanneer je weet dat je officieel te groot bent geworden: Foo Fighters spelen in de tuin van het Witte Huis


Waar je je al niet druk om kan maken (of dan word je een keer op een buitenlands festival uitgenodigd…): Metallica is boos op de Jeugd van Tegenwoordig, want blijkbaar waren de Nederlanders te luidruchtig backstage. Ten eerste, waarom zou je als Metallica zijnde in godsnaam überhaupt je adem verspillen aan die drie? Echt, boeien. Ten tweede, oh ja hoor, zeer stoer meneer Wartaal, om voor Belgische TV de band uit te maken voor neprockers. Media gevechten zijn altijd een bona fide teken van volwassenheid…

Geen opmerkingen: