zaterdag 4 juli 2009

Dingen die opvielen in de week van 27 juni t/m 03 juli


Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Een week waarin heel de wereld in de ban was van iemand die een week ervoor stierf. Maar ja, wat wil je, want H.W. Markitz was natuurlijk een fenomeen in zijn vak, die met zijn prachtige eloquentie de inmiddels beroemde woorden "hoeveel kost dat?" zei terwijl hij met zijn elegante, tengere vinger als een balletdanser wees naar de pretzel. Nu was hij ook een balletdanser, maar wel eentje uit de nieuwe stijl, die gratie verving door bruuske bewegingen en sprongelementen verving met duikelementen door meerdere kuilen op het podium. Het stuk "De Evangelie van de Mol en Andere Blinde Dieren" waarin hij de ooievaar, tragisch blind geworden toen hij niesde terwijl hij in de zon keek, speelde. Markitz, we salute you!

En wat ging je daar mee doen? (of hoe je in je eentje lol kan hebben): Harry de Winter als Thomas van Luyn een disco verzamelalbum kiest tijdens het dilemma wat mee te nemen naar een onbewoond eiland: “Neem je een disco verzamelalbum mee naar een onbewoond eiland? Wat ga je ermee doen? Dansen?”

Serena Williams over al die russen: “Everybody is called –Ova. I don’t know who anyone is, I don’t recognize anyone. I just know everyone’s from Russia. Sometimes I think I’m from Russia.” In dat geval feliciteren we Rusland met de Wimbledon winst.

Volgens de NOS site moet er een headline gewijd worden aan de informatie dat Obama fan was van Michael Jackson. Honey, tenzij het invloed heeft op zijn manier van regeren, it simply isn’t. Dus als de wereld even uit Michael Jackson’s kont zou willen kruipen zou dat heel fijn zijn.

Het enige voordeel van die onbegrijpelijke Jackson mania is dat er nu allerlei oude remixes van Michael Jackson op blogs komen die ik nog niet had. Mijn collectie voor een DJ set komt akelig dichtbij! Put on your dancing shoes darling, I’ll take you for a twirl.

En dit doe je voor het geld, of…? (of “Dat heeft zo’n jongen toch helemaal niet nodig?”) Brad Pitt speelt in een Japanse reclame en wordt geassisteerd door muziek van Department of Eagles. Juist…

En dan hebben wij al die crap dingen op TV. Nog maar te zwijgen over die stupide Jamba of Carspot onzin.

Overigens, als ik Brad Pitt was zou ik het ook gewoon doen hoor. Wat je ervoor krijgt zal ontzettend hoog zijn, en het kost waarschijnlijk twee uurtjes of zo. Value for money, eh?

Geen opmerkingen: