vrijdag 17 juli 2009

Nieuw album The National uit eerste half jaar 2010

Ja, deze assumptie hadden we ook wel kunnen maken zonder officieel woord van de band, maar het zit hem in de details, die zijn interessanter. Details zijn altijd interessanter, zo vond ik laatst een schilderij op mijn zolder met vierkanten, en ik dacht meteen aan Georges Braque! Echter, toen keek ik beter, en toen zag ik de kracht die kenmerkend is voor Picasso. Toen, echter, zag ik dat de man afgebeeld op het schilderij Picasso was! En aangezien Picasso beide oren heeft moest het dus wel het portret van Juan Gris zijn! Uiteraard gaat het hier om een slecht gemaakte bazaar kopie want de echte hangt rustig in Chicago, maar de excitement van de jacht en ontdekking alleen al! Wat een dag, I tell ya. Wat oh wat zal morgen toch weer brengen.

In een interview met Pitchfork gaf Bryce Dessner aan dat, naast alle andere artsy projecten, waar ze echt mee bezig zijn het nieuwe The National album is. De band heeft al twintig nummers, en uiteraard zal hier nog in geknipt gaan worden. In augustus zal de band gaan mixen in hun nieuwe, zelfgebouwde studio in Brooklyn. Dessner zei ook nog dat meestal van de twintig nummers ze het over acht eens zijn dat ze op het album moeten, en dat er dan gediscussieerd wordt over de overgebleven plaatsen. Veel van de nummers kennen twee titels, omdat ze eerst geschreven worden door de Dessner broertjes en vervolgens komt de tekst erbij door Berninger. Dessner zei dat het album zeker in 2010 uit zal komen, misschien wel vroeg in het jaar, waarschijnlijk voor mei.

Geen opmerkingen: