zaterdag 25 juli 2009

Dingen die opvielen in de week van 18 t/m 24 juli

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Een week waarin de Nijmeegse Vier Daagse het groen licht gaf aan mensen om voor mijn deur afgrijselijke Hollandse muziek af te spelen terwijl iedereen wandelaars toejuicht die veel te lang hebben gelopen. Veels te vroeg uiteraard, en dan ga je raar van dromen, onder andere dat je voormalig kapper een grote frietzaak heeft die tevens handelt in delicatessen die zo goed loopt dat als ik er aan kom mijn mini bestellinkje wordt vergeten en ik heel zielig lang moet wachten, totdat ik woedend schreeuw “vergeet de bestelling!” en wegloop recht op de set van Kramer vs. Kramer waar mijn moeder me verlaat, mijn vader mij laat vallen, en ik de Oscar nominatie niet win vanwege mijn verleden als iemand die schreeuwt in populaire friet/delicatessen zaken en stennis schopt.

Is het niet fantastisch als je merkt dat je de kracht hebt het weer te manipuleren? Ik bedoel, ik stap naar buiten, het begint te regenen. Ik kom aan in het centrum, het begint te gieten. Alsof ik alle wolken kon bewerken deze week, de macht, de macht!

Of iemand daarboven heeft een intense haat tegen mij. Ik kan me herinneren dat ik op het schoolplein wel ruzie had met Matteus, die van het geloof was dat Jezus de beloofde Messias was, terwijl, hoewel ik zijn punten snapte, niet over het feit kwam dat als Jezus de beloofde Messias was, waarom hij niet kon sterven, herrijzen, en naar de hemel gaan later in het jaar zodat de vrije dagen grotere kans hadden goed weer te hebben.

Daarbij is het gat van de zomervakantie naar de herfstvakantie zonder ook maar één vrije dag echt te groot.

Dat ze het nog durven (of hoe je een persoonlijk doosje met stress kan bestellen): Tivoli en De Effenaar boeken Pete Doherty.

Nu heeft Pete Doherty mij in de laatste jaren absoluut niets laten zien waarom hij überhaupt nog op een podium zou moeten staan, en De Effenaar heeft volgens mij last van geheugen verlies. Het vorige concert werd 873 keer verzet, en toen hij eindelijk op kwam dagen liep hij als Miss World die een hamburger ziet ergerlijk mid-set van het podium. Ja jongen, rock ’n roll eh?

De week in één woord: absurd. Eén voorbeeld hiervan is en masse in de harde regen dansen op electro langs een rotswand terwijl in de achtergrond kermisattracties alles oplichten. En geloof me, dit is maar een tipje van de sluier.

Geen opmerkingen: