dinsdag 5 mei 2009

Coldplay wederom beschuldigt van plagiaat

Misschien is het succes van ‘Viva La Vida’ te wijten aan dat het zo vertrouwelijk klinkt, want ondertussen is de derde artiest bezig Coldplay te beschuldigen van plagiaat. Nu is het Cat Stevens, een paar weken terug nog te gast bij Jools Holland in zijn BBC programma. Eerder probeerden Creaky Boards en Joe Satriani hetzelfde kunstje, hoewel Stevens blijkbaar niet geïnteresseerd is in het aanklagen van de Engelse band.

Het nummer van Stevens in kwestie is ‘Peace Train’, wat ik niet ken, daarentegen, ik zou ook ‘Viva La Vida’ niet meer herkennen al sloeg het mij voor mijn kop met een plastic hamer en zouden de sterretjes om mijn hoofd het nummer zingen. Sommige dingen zie je zo vaak langskomen op TV dat het onbewust geblokkeerd wordt, blijkbaar, ik weet niets van de werking van de hersenen, alleen dat het mij in staat stelt maandagen niet leuk te vinden.

Overigens ben ik benieuwd of Cat Stevens nu helemaal Muhammed Ali na gaat doen omdat niemand (niemand zeg ik je!) Yusuf Islam noemt…

Geen opmerkingen: