zaterdag 9 mei 2009

Dingen die opvielen in de week van 2 t/m 8 mei

Een random greep uit het (muziek) nieuws van een random week. Nou ja, niet zo random, want we pakken altijd de week die net geweest is. Wat leuk is, maar enigszins limiterend, maar anders zou het weer te groot worden, en dingen die te groot zijn -- tja -- dan verlies je enigszins het overzicht van hetgeen wat de essence, de crux so to speak, is van hetgeen wat je probeert over te brengen in die grootsheid, die dus klein moet blijven ter faveure van het overzicht, wat anders verloren gaat in een zee van informatie of, om het met een Nederlands spreekwoord te zeggen, dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik weet dat je multi-functioneel bent, maar ook gij kunt te ver gaan (of wat is de minst passende persoon om te vragen om een sequel te schrijven): Nick Cave heeft, blijkbaar, een script geschreven voor een vervolg op Gladiator dat niet alleen afgekeurd is, maar dat ook o.a. tijdens de Vietnam oorlog zou plaatsvinden. Als je Cave vraagt om zoiets te doen dan vraag je er ook om natuurlijk.

Dingen die zouden moeten opvallen, alleen dat niet doen: De tourbus (je weet wel, zo’n mega uber ding) van The Dears is gejat. Waarom is het dat als ik een snoepje jat ik bij de kladden wordt gegrepen, maar als iemand een tourbus jat dat hij er mee weg kan rijden? For heaven’s sake, het was maar een doosje smarties…

Smarties > al het andere snoep dat er bestaat. Behalve Nuts, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

Gelukkig is het internet voor ons allemaal (of hoe het toch komt dat sommige mensen het concept van global village nog niet doorhebben): Opnames van o.a. Jimmy Fallon (maar ook de BBC vaak…) zijn alleen terugkijkbaar voor het land waar het wordt uitgezonden. In godsnaam, waarom?

We hadden het ook niet echt verwacht, maar toch (of epic fail of the month): DJ Hero werkt met zelfde soort knoppensysteem als Guitar Hero en heeft niets met DJen te maken.

Persoonlijk yay-moment van de week: De trailer voor de nieuwe film van Woody Allen. Want Woody Allen is nu eenmaal een genie. “Picasso was a short man who had a funny way of walking by putting one foot in front of the other until he would take what he called “steps”.

Overigens Tom Hanks bij Jonathan Ross was ook geweldig, maar van dat optreden heb ik geen one-liners op schrift, en degene die ik wilde onthouden ben ik vergeten (want ik vergeet zoveel, en soms ter waarde van 22 euro).

Geen opmerkingen: