dinsdag 19 mei 2009

De Affaire bevestigt nieuwe namen, inclusief Cold War Kids

De Valkhof Affaire, jaarlijks tijdens de Vier Daagse Feesten in Nijmegen, belooft dit jaar weer een eclectisch fuifje te worden. Naast electro stuff als Kap Bambino en Metronomy boekte het bijvoorbeeld ook St. Vincent (albumrecensie later deze week) en The Dodos, en ook rock bandjes als Baddies en Blood Red Shoes. Nu kan daar ook nog de Cold War Kids aan worden toegevoegd, wat eigenlijk wel goed uitkomt, want het is net een band waar ik maar niet aan toekom om live te zien (of voornamelijk, waar ik me er niet toe kan zetten om ervoor te betalen, geld is immers altijd een issue, al is het maar vanwege financiële redenen), maar die ik toch graag gezien wil hebben. Dus very nice.

Verder zijn er nog een aantal andere namen bekend geworden, waarvan ik er van geen tracks op mijn pc heb staan, maar goed, dat wil niets zeggen natuurlijk, misschien zijn ze wel gewoon zoek geraakt tussen mijn plaatjes van schapendoeshonden en zijwaarts lopende kreeften. Hier de rest van het lijstje: Dewolff, The Mad Trist, Amenra, Tweak Bird, TV Buddhas, Peter Quistgard, Antoine Chessex, Death Sentence Panda, Snöleoparden, Rory Hinchey & Zack Kouns, Squares on both Sides en Lucky Dragons.

Geen opmerkingen: