vrijdag 8 mei 2009

Riceboy Sleeps van zanger Sigur Ros lekt

Het album Riceboy Sleeps van Riceboy Sleeps is gelekt. Riceboy Sleeps bestaat uit Jonsi van Sigur Ros en zijn vriendje Alex Somers. Het album was al jaren in de maak, en dit deden ze terwijl ze samen eten stonden klaar te maken, zo zeggen de heren. Want tja, als een stel zo talentvol is kan je gemakkelijk even een kwaliteitsalbum uitbrengen terwijl je de wortels aan het snijden bent en de sla aan het wassen. En aangezien je niet altijd met je band kookt (en ik denk dat veel bands hier heel blij mee zijn, hoewel of Montreal het misschien wel doet, want die komen toch elk jaar met een album, dus of ze eten te veel, of ze zijn te vaak in de studio. En eigenlijk kan het dat eerste niet zijn, want als ik op die leeftijd dat lichaam van Kevin Barnes mag hebben zou ik graag tekenen. En hebben als in dat mijn lichaam zo gevormd is, en dus niet... enfin, u snapt), dan maak je maar muziek met elkaar.

Het is voornamelijk ambient elektro naar het schijnt, en het zal op 20 juli uitkomen via het label Parlophone. Ze werkten ook mee aan de Dark Was The Night compilatie van de Dessner broertjes van The National, en daarvoor maakten ze het nummer 'Happiness'. En nu komen ze dus met een heel album. Gelukkig dat de heren laten zien dat een relatie niet alleen mondain en huisje-boompje-beestje hoeft te zijn. Hoewel...: ""I would yell at Jónsi to stop blending so I could hear what I was doing sometimes," adds Somers." Dat is het meest huiselijke wat ik ooit heb gehoord. Nou ja, niet echt (want oh mijn God), maar toch huismusserig enigszins.

Geen opmerkingen: