zaterdag 16 mei 2009

Mew maakt titel, tracklist nieuw album bekend

No more stories
Are told today
I'm sorry
They washed away

No more stories
The world is grey
I'm tired
Let's wash away

Ja, wie is er nu pretentieus geworden he? Hoewel wij hier ook in staat zouden zijn louter een gedicht te plaatsen (wacht u maar eens af!), is dit toch echt de titel van het aankomende Mew album, en geloof me als ik u zeg dat dit de laatste keer is dat dit kreng in zijn totaliteit op deze site staat. Het album wordt de opvolger van de in 2005 uitgekomen And The Glass-Handed Kites, en hij zal in de UK op 24 augustus uitkomen, een paar dagen eerder in Scandinavië, een dagje later in Amerika. Het album zal uitkomen via Columbia.

De band debuteerde in 1997 met het album A Triumph For Man, en dit album zal het vijfde album worden van de Denen. Dit zal echter wel het eerste album worden zonder bassist Johan Wohlert, die uit de band stapte in 2006. De tracklist kan mijn rug op, want daar zitten dan weer plaatjes tussen, en plaatjes in tracklists, dat is toch teveel van het goede. Alleen als het kermisplaatjes waren van suikerspinnen, maar niet rare vlinders en eieren, hoogstens ooit als de plaatjes veranderen in rupsen en kippen.

2 opmerkingen:

HelloChristian zei

De band vond ik niet zo denderend als openingsact op lowlands 2006, maar dat zal voornamelijk gekomen zijn doordat wolfmother (dat ik toen nog niet kende) in een andere tent het dak eraf speelde.

Dat hoge getier van die gap begint op den duur met je trommelvliezen te spelen, kan me nog wel herinneren dat ik daar zat in een vrij middelmatig gevulde juiliet en een biertje.

Ben wel benieuwd naar dit album, eens kijken of het goed genoeg is voor me lieve zusje.

Stef zei

Ik heb het nog nooit live mogen meemaken, dus ben wel benieuwd mochten ze op Lowlands komen, misschien is het zaterdag 's nachts beter te verdragen dan. :P